Neem contact met ons op

Frequently Asked Questions 

Q: Waarom werkt mijn licentie niet meteen?

Dajema verkoopt refurbished licenties. Deze licenties waren eerder geactiveerd, maar i.v.m het vervangen  van de pc/laptop zijn deze licenties nu niet meer actief. De licentie zal dus opnieuw moeten worden geactiveerd. In sommige gevallen kan het voorkomen dat deze ‘her-activering’ niet meteen goed gaat. In 90% van de gevallen dat het niet meteen goed gaat, zal de licentie alsnog in werking treden na een her-activatie via de telefoon 

Uiteraard krijgt u van ons een  garantie dat de licentie 100% werkt!

U loopt dus nooit het risico dat u wel betaald, maar met een niet werkende licentie komt te zitten!

Mocht het even tegen zitten, dan kunt u natuurlijk altijd eerst een proefversie downloaden van onze website. Wij zullen u in alle gevallen graag ondersteunen.

 

Q: Wat is een refurbished key?

Een ‘refurbished’ key is een licentie die reeds eerder is gebruikt om een bepaald softwarepakket te installeren/activeren. Bijvoorbeeld op een laptop binnen een zakelijke omgeving. In de meeste gevallen worden de laptops binnen 3-5 jaar boekhoudkundig afgeschreven, met het gevolg dat de laptop aan vervanging toe is. Bij een nieuwe laptop zit meetstal  ook een nieuwe licentiecode voor b.v. het besturingssysteem. De licentiecode op de oude laptop kan hierna dus opnieuw worden gebruikt/geactiveerd.

Q: Waarom krijg ik een Microsoft Piracy Warning?

Helaas worden niet alle refurbished licenties op een correcte manier opnieuw geactiveerd. Hierdoor kan het voorkomen dat men de standaard Microsoft waarschuwing krijgt voor softwarepiraterij. 

Q: Waarom is het opnieuw activeren de eerste keer niet gelukt?

De focus van Microsoft ligt op het verkopen van de allernieuwste softwareproducten. Hierdoor krijgt het her-activeren van gebruikte licenties niet altijd de juiste prioriteit.

Q: Wat is een licentie garantie?

Bij aankoop van een van onze licenties, garanderen wij u een 100% werking van uw licentie. Wij zullen u ondersteunen totdat de licentiecode is geactiveerd, of wij ruilen de licentiecode om voor een werkende code.

Daarnaast kunt u altijd  werkende proefversie downloaden van het softwarepakket dat u wilt aanschaffen.

Q: Waarom is refurbished software voordeliger dan reguliere software?

Microsoft maakt vaste afspraken met haar verkoopkanaal v.w.b. de verkoop van nieuwe softwarepakketten. Hierdoor zijn deze verkooppunten  gebonden aan deze prijsafspraken.  Wij verkopen refurbished software, welke afkomstig is van gebruikte pc’s en dus niet meer valt onder het Microsoft verkoopbeleid. Hierdoor kunnen wij een flexibeler prijsbeleid voeren. 

Q: Mag het wel wat jullie doen?

Het opnieuw verkopen van software (in het bijzonder Microsoft producten) is in Europa volledig legaal en ook goedgekeurd door het Europese Hof op 24 April 2012.

Hieronder en in de meegeleverde weblink, is terug te lezen waarover en wat het hof oordeelde in deze rechtszaak. In het kort komt het erop neer dat eindgebruikers in Europa het softwarepakket incl. eigendomsrecht aankopen, waar in tegen de eindgebruikers in Amerika alleen het recht van gebruik van het softwarepakket aankopen.

In Europa is het softwarepakket dus geheel in het bezig van de kopende partij, waarbij het eigendomsrecht van de aangekochte software in Amerika dus bij Microsoft blijft liggen. 

Jurisprudentie

Europese besluit

24 April 2012

 

http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=121981&pageIndex=0&doclang=EN&mode=req&dir=&occ=first∂=1&cid=1437095

 

 

Tweedehands software licenties zijn volledig legaal, oordeelt Europees Hof

 

The European Union Court of Justice has recently taken a milestone decision in favor of the commercialization of second hand software licenses of any kind. According to this, once a software seller or distributor sells a copy of any software tool, it automatically loses its exclusive rights to distribution, making it completely legal for companies and individuals to re-sell their own copies, legitimating this niche market for companies such as the German based UsedSoft, the company that took the case to the European Court.

In addition, it is clearly stated in the Court decision that no difference could be applied between physical media and download products. “It makes no difference whether the copy of the computer program was made available by means of a download from the right holder’s website or by means of a material medium such as a CD-ROM or DVD,” the court ruled. “Even if the right holder formally separates the customer’s right to use the copy of the program supplied from the operation of transferring the copy of the program to the customer on a material medium, the operation of downloading from that medium a copy of the computer program and that of concluding a license agreement remain inseparable from the point of view of the acquirer.”

The transfer of property of the licenses also implies the transfer of the legal obligations stablished for both parts, including maintenance and upgrades, also meaning that multiple user licenses for instance cannot be split and sold separately, since the original conditions would still apply in case of a re-sell.

 

However, this decision only affects the European markets, since previous Court decisions in the United States followed a completely different direction. In the precedent-setting case Vernor vs. Autodesk, it was established that US buyers purchase the ability to use a license, but they do not own the software, making redistribution not legally possible. This does not prevent American users to purchase licenses outside the USA, although the legality of such possibility is still unclear.

Nevertheless, this European Court decision has a huge importance for companies, since it eliminates the distinction between the purchase of a license and the purchase of a product. The implications of this measure for international trade and intellectual property legislation on the long term still would need to be further discussed, but on the short term the cost-saving potential for European organizations is undoubtedly very important. We will see in the future the real impact that the opening of this market has for European Union based companies.

Q: Wat voor ondersteuning bieden jullie?

Tijdens kantooruren zijn wij dagelijks bereikbaar via email en telefoon. De snelste manier om in contact te komen met onze support medewerkers, is echter via de chatfunctie op onze website.

Wij bieden u 100% de garantie dat uw licentiecode werkt. Wij zullen er dan ook alles aan doen om u op weg te helpen.  Wij vragen u daarom altijd graag eerst welke stappen u zelf al heeft ondernomen om het product werkend te krijgen en indien nodig, zullen wij samen met u meekijken via een support programma.